Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI) pokračuje v podpore zvyšovania informovanosti občanov v súvislosti s koronavírusom a pripravilo aplikáciu Moje ezdravie, ktorá obsahuje aktuálne opatrenia a nariadenia.
„V aplikácii pre občanov Moje ezdravie ľudia jednoduchým a prehľadným spôsobom získajú informácie o aktuálne platných nariadeniach štátu a relevantných inštitúcií,“ uviedol generálny riaditeľ NCZI Peter Blaškovitš. Postupne pribudnú ďalšie funkcionality, občan bude môcť napríklad prostredníctvom dotazníka požiadať o pomoc pri potrebe vyšetrenia na COVID-19, či zaregistrovať sa do domácej karantény.
Moje ezdravie je aplikácia, ktorej spustenie pre občanov bolo naplánované aj pred vypuknutím pandémie. NCZI vzhľadom na situáciu urýchlilo jej vývoj a publikovanie pre občanov. V aktuálne dostupnej verzii sú dôležité upozornenia a usmernenia.
Aplikácia bude operatívne dopĺňaná o ďalšie dôležité časti s informáciami o postupoch ako sa správať po návrate zo zahraničia, o prehľade otvorených prevádzok a služieb. Bude obsahovať rôzne rady a tipy ako užitočne využiť čas doma a ďalšie dôležité aktualizované údaje. Pribudnú aj často kladené otázky a odpovede, ktoré sú vyberané z otázok smerovaných na infolinku NCZI.
„Našou snahou je okrem našej infolinky 0800 221 234 a webu korona.gov.sk aj takýmto spôsobom poskytnúť občanom to najpodstatnejšie, čo sa v súvislosti s ochorením COVID-19 na Slovensku udeje,“ dodal Blaškovitš.